در سالهای اخیر، شرکت مایکروسافت تصمیم گرفته است که خدمات اسکایپ را تدریجی بسته و کاربران خود را به تیمها (Microsoft Teams) منتقل کند. این تصمیم برخلاف آنچه که ممکن است برخی فکر کنند، نشانه ضعف اسکایپ نیست بلکه حاصل استراتژی جدیدی است که مایکروسافت در عرصه همکاری و ارتباطات انجام میدهد. اسکایپ، که در سال 2011 توسط مایکروسافت خریداری شد، نقش بزرگی در معرفی تماسهای ویدئویی به کاربران عمومی داشت. با این حال، با ظهور فناوریهای جدیدتر و نیاز به ابزارهایی که قادر به پاسخگویی به نیازهای حرفهایتر باشند، مایکروسافت تصمیم گرفته است که از این فرصت برای معرفی خدمات جدیدتر و قدرتمندتر استفاده کند.